
Chápeme, že v běžném provozu si málokdo najde čas na zjišťování míry efektivity jednotlivých částí firmy. Určité provozy možná navštěvujete jen několikrát ročně, protože na to již zkrátka nezbývá čas.
Každý podnikatel směřuje svoji firmu k dosažení zisku. Zisk se dá zvyšovat v zásadě pouze dvěma způsoby.
- – navýšení marže (rabatu)
- – snížení nákladů
Navýšení marže vede ke zvýšení ceny výrobku a může způsobit dosažení úrovně, která
již není pro zákazníka akceptovatelná. (zde přenášíte své nadbytečné náklady
na svého zákazníka a to přeci není fér)
Cesta snižování nákladů přináší efekt zatímco cena výrobku zůstává stejná.
(schopný hospodář hledá úspory ve svém podniku a získá kromě
spokojeného zákazníka také konkurenční výhodu)

Je možné, že si i najdete čas na zamyšlení nad tím, zda jsou jednotlivé úseky vaší firmy efektivní. Přesto nemusíte identifikovat zdroje plýtvání. Je to zcela přirozené, protože se ve Vašem prostředí pohybujete a určité zvyklosti Vám mohou připadat samozřejmé.
Této situaci se říká provozní slepota. To ona Vám brání v realizaci změn, při hledání úspor, protože z Vašeho pohledu vše funguje jak má.
Přesvědčte se, že Vám umíme opravdu pomoci a nechte nás identifikovat problematická místa, kde dochází k plýtvání.